عمان، سومین کشور بزرگ پس از عربستان سعودی و یمن در شبه جزیره عربستان است. این موقعیت جغرافیایی موجب شده تا عمان در اغلب ایام سال دارای آب و هوای گرم و خشک باشد. در نتیجه، بارش برف در این کشور، پدیده‌ای بسیار نادر است و صرفاً در رشته کوه جبل شمس رخ می‌دهد. اما عمانی‌ها و گردشگران می‌توانند بهترین تفریحات زمستانه را در پارک برفی عمان تجربه کنند. اسنو پارک یا پارک برفی، یک سرزمین عجایب زمستانی است که در قلب منطقه «منا» عمان قرار دارد. این پارک به عنوان برترین و بزرگ‌ترین پارک برفی سرپوشیده خاورمیانه شناخته می‌شود. کارشناسان لیاناپرواز در ادامه این مطلب، امکانات و ویژگی‌های پارک برفی عمان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

امکانات اسنو پارک عمان

اگر از گرما و هوای آفتابی عمان خسته شدید و یا دوست داشتید که کمی برف‌بازی کنید، بازدید از پارک برفی عمان بهترین گزینه برای شما است. این پارک بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع، مساحت دارد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از تفریحات زمستانه را برای تمام سنین فراهم می‌کند. دمای هوا در اینجا حدود منفی ۴ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین، در تور عمان حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید تا بتوانید از این مجموعه بازدید کنید. البته تجهیزات لازم در اختیار تمام بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند آدم برفی درست کنند، با تیوپ از یک شیب برفی سُر بخورند، در مسابقات سورتمه‌سواری شرکت کنند و یا زوربینگ، اسنوبرد و اسکی را تجربه کنند. همچنین، امکان تعامل با پنگوئن‌ها نیز در پارک برفی عمان فراهم است. این مجموعه در تاریخ ۲۵ جولای ۲۰۲۳ به صورت رسمی افتتاح شد و بیش از ۲۰ تفریح هیجان‌انگیز را در خود جای داده است.

پارک برفی عمان کجاست؟

این پارک در مرکز خرید «عمان مال» واقع شده است و به سینما و شهربازی سرپوشیده مجهز است. همچنین، یک شعبه «کارفور» نیز در این پارک وجود دارد؛ کارفور، شرکت خرده‌فروشی فرانسوی و چند ملیتی است که مرکز آن در شهر بولونی بیانکور فرانسه قرار دارد. پارک برفی عمان، مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را برای خرید خوراکی، صرف غذا و نوشیدنی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

زمان بازدید، بلیط و قیمت پارک برفی عمان

این پارک در طول هفته پذیرای بازدیدکنندگان بوده و ساعت کاری آن، شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است. در روزهای پنجشنبه و شنبه گردشگران می‌توانند از امکانات و تفریحات پارک برفی عمان تا نیمه‌های شب لذت ببرند.

امکان خرید بلیط به صورت حضوری یا آنلاین وجود دارد. هنگام ورود به مجموعه، لباس و تجهیزات لازم در اختیار شما قرار داده می‌شود. قیمت بلیط برای دسترسی به تمام جاذبه‌های پارک برفی عمان (به جزء بخش پنگوئن‌ها) ۱۲.۵ ریال عمان است. اگر دوست دارید تا پنگوئن‌ها را ملاقات کنید و با آنها تعامل داشته باشید، باید ۶.۵ ریال اضافه‌تر بپردازید.

کودکان زیر ۳ سال می توانند به صورت رایگان وارد شوند؛ اما اجازه استفاده از تمام تفریحات را ندارند. چنانچه به صورت خانوادگی از پارک برفی عمان دیدن می‌کنید می‌توانید بلیط «فمیلی اسنو پریمیوم» را با قیمت ۸۰ ریال خریداری کنید. با تهیه این بلیط، شما و اعضای خانواده‌تان مجوز دسترسی به تمام بخش‌های پارک را خواهید داشت. جهت مشاهده تمامی بلیط‌ها می‌توانید به وبسایت رسمی پارک برفی عمان مراجعه کنید.

در پارک برفی عمان چی بپوشیم؟

هنگام ورود به پارک یک کاپشن و شلوار مخصوص، یک دست چکمه برفی، جوراب و دستکش‌های پشمی به بازدیدکنندگان داده می‌شود. همچنین، یک کلاه ایمنی نیز برای افراد زیر ۱۳۰ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. این تجهیزات و لباس‌ها برای تمامی سنین موجود است. چنانچه بلیط شما شامل اسکیت روی یخ هم باشد، تمام تجهیزات اسکیت مانند کلاه ایمنی، اسکیت و وسایل کمکی به شما ارائه می‌شود.

با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که زیر این لباس‌های مخصوص یک تیشرت آستین بلند و جوراب ضخیم بپوشید. اگر سرمایی هستید، بهتر است لباس‌های بیشتری همراه داشته باشید. پارک برفی عمان به کودکان یک کلاه مخصوص نیز می‌دهد؛ اما بزرگسالان هیچ کلاهی ندارند. بنابراین، اگر می‌خواهید سرتان گرم بماند باید کلاه پشمی همراه داشته باشید.

نکات مهم

در قسمت رختکن، کمدهای رایگانی وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند وسایل شخصی خود را در آنها قرار بدهند. همچنین، فضای تعویض لباس آقایان و بانوان توسط اتاقک‌های مخصوص از یکدیگر جدا شده است.

در داخل مجموعه، دو مکان برای میل کردن غذا و نوشیدنی در نظر گرفته شده است: یکی کافه تراس زمستانه به پارک برفی، مشرف است و دیگری رستوران لژ در کنار پیست یخ. چنانچه تمایل داشته باشید تا در رستوران‌های موجود در عمان مال، غذا میل کنید، می‌توانید از پارک خارج شوید و دوباره بازگردید.

پنگوئن‌های اسنو پارک عمان

اسنو پارک عمان ۶ پنگوئن کینگ و ۶ پنگوئن جنتو دارد که در دبی پرورش یافته‌اند. این پنگوئن‌ها متعلق به سن آنتونیو ایالات متحده آمریکا هستند. اگر دوست دارید تا این موجودات بازیگوش را در «پنگوئناریوم» پارک برفی عمان ببینید، باید ۷.۵ ریال برای هر نفر بپردازید. با پرداخت این هزینه می‌توانید حدود نیم ساعت از تعامل با پنگوئن‌ها لذت ببرید. 

با این حال، در محوطه اصلی پارک برفی، منطقه‌ای برای تماشا وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، پنگوئن‌ها را در آن جا ببینید. پنگوئن‌ها هر دو ساعت یکبار بین ساعت ۱۴ تا ۲۰ به منطقه تماشا می‌آیند.

با قبول کردن کوکی سایت تجربه ای سریع تر در هنگام بازدید از سایت ما خواهید داشت