مجموعه گلوری عمان، مفتخر است با نزدیک به یک دهه فعالیت در کشور عمان و تنها شرکت خارجی با تابعیت ایرانی در محل وزارت و تجارت عمان -مسقط- در حال انجام خدمات ثبت شرکت در عمان و اخذ اقامت برای هموطنان ایرانی و اتباع خارجی می باشد

مدارک مورد نیاز  :

  1. پاسپورت
ویدئو توضیحات موسس مجموعه در مورد ثبت شرکت در عمان دانلود کتابچه راهنمای ثبت شرکت مشاوره رایگان لیست فعالیت های مجاز

پیشنهاد ثبت شرکت گلوری عمان

با یک شرکت درجه چهار در ابتدا با هزینه چندین برابر ارزانتر نسبت به بقیه شروع به کار کنید و هر وقت کسب و کار شما به سوددهی رسید، آنرا به سادگی ارتقا دهید. از ابتدا به دنبال ثبت شرکت های ممتاز و با هزینه سنگین نروید.

در این متن قصد داریم به جواب سوالات زیر بپردازیم

جدیدترین قوانین ثبت شرکت در عمان، چطور در عمان از طریق ثبت شرکت اقامت دریافت کنیم؟، ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه داره؟ ثبت شرکت چقدر طول میکشه؟ چرا ثبت شرکت در عمان می تونه برای من سودمند باشه؟ برای ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارم؟

 

چرا ثبت شرکت در عمان

 

سفر شما به عنوان یک کارآفرین با مجموعه ای از ایده ها، افکار و اقدامات مرتبط متعددی تشکیل شده. ایجاد یک شرکت نیاز به تجزیه و تحلیل قابل توجهی داره و لحظه ای که منطقه صحیح رو انتخاب می کنی، تازه به نیمه راه رسیدی.

جوانه زدن ایده کسب‌وکار در مطلوب‌ترین کشور منطقه، به‌ویژه در سطح بین‌المللی، می‌تونه به شما کمک کنه تا با خیال راحت رقابت جهانی رو پیش ببرید. به عنوان مثال، سلطان نشین عمان یک کشور نوظهوره که توسط بازرگان های تجاری در بین کشورهای خاورمیانه ترجیح داده میشه.

موقعیت تجاری عمان

تجارت عظیم این کشور با سایر کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس مثل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و شمال آفریقا، توجه سرمایه گذاران بین المللی رو در یک چشم به هم زدن جلب می کنه. راه اندازی کسب و کار در عمان یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتیه که یک سرمایه گذار می تونه اتخاذ کنه، چون به شرکت های جدید اجازه ظهور و گسترش شعب رو میده.

با این حال، قبل از ورود به زمینه های اصلی، بهتون پیشنهاد میدم ۸ دلیل برای شروع کسب و کار در عمان رو مطالعه کنید، اجازه بدید برای درک بیشتر به نقاط مهم و ضروری نگاه کنیم.

سلطان نشین عمان به بخش های نفتی متکیه، که درآمد خوبی برای اقتصاد دارن. با این حال، در سناریوی جهانی دیجیتالی شدن، فرصت‌های نوظهوری وجود داره که دولت عمان روی اون تمرکز کرده.

فرصت های تجاری در عمان

فرصت های تجاری در عمان گسترده میشه چون برای یک فریلنسر یا مولتی میلیونر یکی از پویاترین مقاصد سودمند محسوب میشه.اگه یه ایده تجاری داری اما دنبال فرصت بهتری هستی، الآن زمان مناسبیه برای اینکه قدم های اولیه رو برای تشکیل شرکت در عمان برداری. خارجی ها مقصدی رو به عنوان یه پلت فرم سرمایه گذاری، بهتر میبینن، که به اونها کمک میکنه تا سودهای کلان کسب کنن.

خلاصه

در این مقاله مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان را بررسی می کنیم.علاوه براین در سال ۱۴۰۳ مجموعه گلوری عمان تنها با ۱۸۹ ریال اقدام به ثبت شرکت می نماید.

انواع شرکت در عمان

 

ساختار شرکت رو میشه اسکلتی در نظر گرفت که در مرحله اولیه تاسیس شرکت تصمیم گیری میشه ،هر سرمایه گذار تجاری باید بسته به در دسترس بودن سرمایه و تعداد سرمایه گذارایی که آماده سرمایه گذاری هستن، یک ساختاری شرکتی رو انتخاب کنه. صاحب یک کسب و کاری که دنبال ثبت شرکت در عمان هستش می تونه یکی از ساختار های زیر رو انتخاب کنه:

۱. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان

در روش مشارکت محدود برای ثبت شرکت به حداقل یک نفر و حداکثر ۵ نفر نیازه، مسئولیت شرکت توافقی بین افراد تقسیم شده و یک یا چند نفر به عنوان صاحبان امضا در نظر گرفته می شوند.

۲. ثبت شرکت  با سهامی عام در عمان

شرکتی سهام عام، شرکتیه که سرمایه ی مربوط به اون به عنوان سهام برای عموم توزیع می شه. سهام شرکت های سهامی عام در کشور عمان قابل خرید و فروش و معاوضه از طریق بازار بورس است.

 برای راه اندازی این نوع شرکت در کشور عمان حداقل سرمایه مورد نیاز مبلغی حدود ۱۵۰،۰۰۰ ریال عمانی (حدود ۳۹۰،۰۰۰ دلار) لازمه. باید به این نکته هم اشاره کنیم که هیچ شرکت سهامی ای بدون تأیید وزارت تجارت و صنعت عمان و صدور پروانه ای معتبر، نمی تونه ثبت بشه و اقدام به فعالیت بکنه.

۳. ثبت شرکت با  سهامی خاص در عمان

روش دیگه ی ثبت شرکت، بصورت سهامی خاصه، این مورد، شرکتیه که سهام مربوط به اون برای تجارت عمومی در دسترس نبوده و برای بهره برداری شرکت هایی با سهامی خصوصی است.

برای ثبت یک شرکت سهامی خاص کشور عمان به حداقل ۳ سهامداره. کمترین سرمایه مورد نیاز برای ثبت و راه اندازی این نوع شرکت ۵۰،۰۰۰ ریال عمان حدود ۱۳۰،۰۰۰ دلار آمریکایی است.

۴. ثبت شرکت با مشارکت محدود در عمان

این نوع شرکت که با عنوان مشارکت محدود در عمان هم شناخته می شه، توسط ۲ عضو یا بیشتر تأسیس می شه. برای ثبت شرکت حداقل به ۱ شریک عمومی و ۱ شریک محدود نیاز هست. شریک عمومی در قبال بدهی ها و تعهدات شریک بدون محدودیت در مسئولیت، مسئولیت داره.

فرد دوم یا شریک محدود مسئولیت کمتری نسبت به فرد اصلی داشته و مسئولیت بدهی و تعهدات شرکت رو فقط به میزان سهم سرمایه ای که در شرکت گذاشته می تونه داشته باشه.

۵. نمایندگی بازرگانی  (آژانس) در عمان

در روش اخذ نمایندگی یا آژانس تجاری در عمان، باید شرکتی برپا کرد که هدفش تبلیغ، توزیع محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خارجی در کشور عمان باشه. کاربرد اصلی این نوع شرکت ها صادرات کالا و خدمات، به وسیله ی یک تاجر عمده ی خارجی به کشور عمانه.

۶. افتتاح شعبه در عمان

شرکت خارجی که به دنبال افتتاح موسسه در کشور عمانه، می تونه شعبه ای در عمان داشته باشه و فعالیت خودش رو در این کشور آغاز کنه. شعبه ی تشکیل شده موظفه که از وزارت بازرگانی و صنعت عمان (MOCI) تأییدیه و مجوز فعالیت بگیره. بر همین اساس که شعبه ی هر شرکتی جدا و مستقل از شرکت مادرش نیست، پس مسئول فعالیت ها و تعهداتی می شه که بر عهده گرفته است. برای اطلاعات بیشتر ثبت شعبه شرکت در عمان را ببنید.

۷. نمایندگی  در عمان

دفاتر نمایندگی رو فقط برای تحقیقات بازاری یا به منظور آگهی و اهداف تبلیغاتی تشکیل داد. اقدام به انجام هیچ گونه فعالیت بازرگانی یا شغلی در کشور عمان، تحت عنوان دفتر نمایندگی قانونی نیست. برای اطلاعات بیشتر ثبت دفتر تمایندگی در عمان را ببنید.

مزایای ثبت شرکت در عمان

 

  • مشتریان ما به دلایل زیر ثبت شرکت مورد علاقه شون رو ساده میبینن
    • اولین مورد اینه که گلوری عمان بدون نیاز به سفر شما به این کشور میتونه شرکت تون رو ثبت میکنه.
    • دومیش اینه که از سال ۲۰۲۰ به بعد عمان برای اکثر صنایع اجازه مالکیت ۱۰۰ درصدی رو داد و نیازی به سهامدار گرون عمانی نیست
    • برای یک شرکت عمانی نیاز نیست پول شما در بانک بلوکه ب
    • بهترین نوع شرکت، از نوع شرکت با مسئولیت محدود بوده، و حتی یک نفر تا چند نفر می توانند سهام دار شرکت باشند (از هر ملیتی)
    • مجموعه گلوری عمان ثبت شرکت فوری را در عرض یک ساعت و غیر حضوری را به مدت یک هفته یا کمتر به شما ارائه می دهد .  

مزایای مالیاتی

  • مالیات عمان
    • عمان هیچ مالیات بر فروش یا درآمد شخصی برای صاحبان مشاغل و افراد اعمال نمیکنه
    • هیچ گونه عوارض گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه برای مقاصد تولیدی وجود نداره
    • نگرانی های صنعتی واجد شرایط به مدت ۵ سال از مالیات بر درآمد شرکت معاف میشن و این قابل تمدید هستش
    • منطقه آزاد عمان معافیت کامل از کلیه مالیات های شرکتی رو تا ۱۰ سال برای مشاغل ثبت شده در منطقه آزاد ارائه میده
    • اولین درآمد تا ۷۸ هزار دلار آمریکا معاف از مالیات
  • مشتریان ما که می خوان شرکت خودشون رو ثبت کنن می تونن از مزایای دیگه ای هم استفاده کنن
    • امکان دریافت وام بدون بهره
    • در دسترس بودن زمین های خدماتی ارائه شده توسط دولت برای واحد های صنعتی
    • صنایع واجد شرایط می تونن از خدمات با تخفیف برخوردار بشن

آینده اقتصاد عمان

  • عمان اقتصاد آینده محور داره
    • با توجه به پیش بینی ای که شده بزودی عمان به جایی میرسه که دبی امروز هستش با آزاد سازی مقررات و رشد اقتصادی ثابت، سرمایه گذاران اولیه سود زیادی میبرن
    • عمان همچنان یکی از رقابتی ترین اقتصاد های جهان هستش
    • این کشور هیچ کنترلی روی ارز خارجی اعمال نمی کنه. کسب و کار ها آزادن که سود و سرمایه خودشون رو به هر جایی انتقال بدن
    • عمان سومین واحد پولی قوی جهان رو داره
    • تنها با یک کپی کارت شناسایی می تونید شرکت تون رو ثبت کنید
    • سرمایه گذار خارجی میتونه از طریق پورتال وزارت بازرگانی عمان به مناقصه برای قرارداد های دولتی دسترسی داشته باشه
    • عمان از نظر استراتژیک در مسیر های تجاری بین اروپا، آفریقا و آسیا قرار داره

 

مشکلات ثبت شرکت در عمان

    • برای سود سهام، اشخاص غیر مقیم ۱۰ درصد مالیات مقطوع اعمال میشه
    • قانون به نفع اتباع عمانیه
    • سرمایه گذار با چالشهایی رو به رو هستش مثلا کشور کلا ۵ میلیون جمعیت داره

 

مراحل ثبت شرکت در عمان

 

۱. انتخاب یک ساختار تجاری در عمان

قبل از هر چیز یک سرمایه گذار باید بر اساس منابعی که داره مثلا میزان سرمایه موجود یا تعداد کل سهام، یک ساختار تجاری انتخاب کنه.

سرمایه گذار برای انتخاب با گزینه های زیر رو به رو میشه:

  • مالکیت فردی
  • سهامی عام
  • سهامی خاص
  • شرکت هلدینگ
  • دفتر شعبه
  • دفتر نمایندگی   

۲. رزرو نام تجاری یا برند در عمان

باید این رو بگم که نام تجاری مثل چهره شرکت میمونه. برای مثال اگه در مورد کوکاکولا یا دیجی کالا بگم. ناخودآگاه چه چیزی به ذهن تون میرسه؟

یه بطری کوکا و یه فضای خرید، درسته؟ بنابرین، شما با وجود اینکه اینجا نشستید و این مقاله رو می خونید تا اسم اینها اومد سریع یک تصویر ذهنی براتون ظاهر شد!

انتخاب یه نام تجاری ممکنه ساده بنظر برسه، اما در واقعیت اونقدر هم ساده نیست، قبل از هر چیز باید مطمئن بشید که نام تون نسبت به سایر رقبای شما داخل بازار منحصر به فرده.

در عین حال، شما باید مطمئن بشید که نامی که انتخاب کردید به کسی یا مذهب خاصی در جاهای مختلف دنیا توهین نمی کنه یا آسیب نمیرسونه!

۳. انتخاب محل یا منطقه مناسب در عمان

هر کسب و کاری باید جایی لانچ بشه که بیشترین مشتری رو داشته باشه.  در عین حال، باید از روند صحیح سرمایه ای که در مرحله اولیه سرمایه گذاران باید محتمل بشن هم اطمینان حاصل کرد.عمان مناطق اختصاصی ای داره که میشه با توجه به بودجه تجاری مربوطه روی اون ها تمرکز کرد

۴. افتتاح حساب بانکی در عمان

هر کسب و کاری نیاز به انجام معاملات تجاری داره. و برای داشتنش یک حساب تجاری بانکی لازمه

خب قطعا نیازه که در مورد بانک تحقیق کنید و بانکی رو برای افتتاح حساب انتخاب کنید که نیاز های تجاری شما رو برآورده کنه

۵. دریافت مهر شرکت در عمان

مهر شرکت رو میشه به عنوان امضای یک نهاد تجاری در نظر گرفت که روی سربرگ استفاده میشه. این مسئله وقتی در حال معامله با سهامدارن شرکت هستید ضروریه و از اسناد تجاری در برابر جعل محافظت میکنه.

فرآیند و مراحل پس از ثبت شرکت در عمان

پس از تکمیل فر‌آیند ثبت شرکت چند قدم اضافی دیگه باید انجام بشه که تعداد مهمی از اونها به شرح زیر هستند.

۱. استخدام استعداد مناسب در عمان

نهادهای تجاری در عمان انعطاف پذیری لازم برای استخدام بین المللی رو دارن، بنابراین شما این فرصت رو دارید تا استعداد های جهانی رو جذب کنید

قبل از استخدام، باید مطمئن بشید که نیاز های کسب و کار رو درک کردید،‌ و بخش های مربوطه رو ترسیم کردید. این کمکتون میکنه که مطابق با نیازهای مربوطه پیش برید.

۲. تکمیل مراحل ویزا در عمان

وقتی افردا مناسب رو برای شرکت تون انتخاب کردید.

نوبت دریافت ویزا کار برای کارمندان و ویزای کارفرما و سرمایه گذار برای کارفرما و سرمایه گذاران میشه.

۳. ثبت نام کارکنان در عمان

وقتی کارکنان شما به سازمان اضافه میشن به عنوان بخشی از نهاد تجاری تون تایید میشن. که باید تحت نام شرکت ثبت نام بشن.

 

مراحلی که در این مقاله ذکر شد ستون های اصلی هستن که باید هنگام ثبت شرکت، اونها رو کنترل کرد.

یکی از مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها، همکاری با متخصص های حرفه ای با تجربه در کسب و کار هستش که می تونن شما رو راهنمایی کنن تا مراحل قانونی رو به راحتی انجام بدید.

مجموعه بازرگانی و ثبت شرکت گلوری عمان تخصص لازم و کافی، جهت ارائه خدمات ثبت شرکت در سریع ترین زمان ممکن را بدون نیاز به حضور شما داره، برای ثبت شرکت در کشور عمان همین الآن میتونید با کارشناس حقوقی مجموعه تماس بگیرید.

 

هزینه ثبت شرکت در عمان

مجموعه گلوری عمان با کمترین هزینه ممکن برای شما ثبت شرکت رو انجام میده همین الآن میتونید با کارشناس حقوقی مجموعه تماس بگیرید.

 

هزینه ثبت شرکت در عمان ۱۴۰۳ با مبلغ ۱۸۹ ریال عمانی می باشد.

 

جدیدترین قوانین ثبت شرکت در عمان سال ۲۰۲۴

  • نیازی به پرینت حساب و عدم سوء پیشینه نیست
  • فقط با کپی پاسپورت

 

مدت زمان انجام ثبت شرکت در عمان

فرآیند ثبت شرکت توسط گلوری عمان بین یک الی دو هفته طول میکشه!

 

ثبت شرکت در عمان

 

 

پیشنهاد ثبت شرکت گلوری عمان

با یک شرکت درجه چهار در ابتدا با هزینه چندین برابر ارزانتر نسبت به بقیه شروع به کار کنید و هر وقت کسب و کار شما به سوددهی رسید، آنرا به سادگی ارتقا دهید. از ابتدا به دنبال ثبت شرکت های ممتاز و با هزینه سنگین نروید.

در این متن قصد داریم به جواب سوالات زیر بپردازیم

جدیدترین قوانین ثبت شرکت در عمان، چطور در عمان از طریق ثبت شرکت اقامت دریافت کنیم؟، ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه داره؟ ثبت شرکت چقدر طول میکشه؟ چرا ثبت شرکت در عمان می تونه برای من سودمند باشه؟ برای ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارم؟

فهرست مطالب

  • چرا ثبت شرکت در عمان

  1. موقعیت تجاری عمان

  2. فرصت های تجاری در عمان

  • انواع شرکت در عمان

  1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان

  2. ثبت شرکت  با سهامی عام در عمان

  3. ثبت شرکت با  سهامی خاص در عمان

  4. ثبت شرکت با مشارکت محدود در عمان

  5. نمایندگی بازرگانی  (آژانس) در عمان

  6. افتتاح شعبه در عمان

  7. نمایندگی  در عمان

  • مزایای ثبت شرکت در عمان

  1. مزایای مالیاتی

  2. آینده اقتصاد عمان

  • مشکلات ثبت شرکت در عمان

  • مراحل ثبت شرکت در عمان

  1. انتخاب یک ساختار تجاری در عمان

  2. رزرو نام تجاری یا برند در عمان

  3. انتخاب محل یا منطقه مناسب در عمان

  4. افتتاح حساب بانکی در عمان

  5. دریافت مهر شرکت در عمان

  • فرآیند و مراحل پس از ثبت شرکت در عمان

  1. استخدام استعداد مناسب در عمان

  2. تکمیل مراحل ویزا در عمان

  3. ثبت نام کارکنان در عمان

  • هزینه ثبت شرکت در عمان

2 thoughts on “ثبت شرکت در عمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *