اتاق بازرگانی ارومیه و اتاق بازرگانی شرقی شمال عمان  تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و اتاق بازرگانی شرقی شمال عمان در ۱۰ بند در زمینه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی ، گردشگری ، توسعه تجارت و صادرات مجدد به کشورهای هدف صادراتی امضا شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، تفاهم‌نامه همکاری مابین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و اتاق بازرگانی و صنایع شرقی شمال عمان در ۱۰ بند در زمینه‌های افزایش همکاری‌های اقتصادی ، گردشگری ، توسعه، تجارت و صادرات مجدد به کشورهای هدف صادراتی امضا شد.

ارتباط بخش خصوصی آذربایجان‌غربی با عمان هدف ماست

جواد کرمی معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تمام کشورهایی که بتوانیم اقتصاد خود را با آنها مرتبط بکنیم برای ما همسایه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه نقش اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی یک مولفه اصلی در توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: ارتباط بخش خصوصی آذربایجان‌غربی با عمان یکی از اولویت‌های مااست که جهت ارتباط با دولت‌های دوست و برادر برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت اقتصادی آذربایجان‌غربی و موقعیت خاصی که در ایران دارد و همسایگی با سه کشور می‌توانیم برای عمان و استان شمال شرقی این کشور به عنوان هاب منطقه ای تلقی شویم.

نمایش توانمندی‌های آذربایجان‌غربی در ۲ روز به هیات عمانی

قاسم کریمی رییس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به افزایش همکاری‌های دوجانبه با امضای تفاهم‌نامه همکاری افزود: امیدواریم این دیدارها و مراودات در رفاه و منافع هر دو طرف تاثیر خوبی داشته باشد ضمن اینکه افزایش مسیر تجارت و توسعه اتاق‌های بازرگانی ارومیه و استان شمال‌شرقی عمان مداوم باشد.

وی افزود: در ۲ روز حضور هیات فعالین اقتصادی عمان به ارومیه گوشه ای از توانمندی‌های ارومیه و استان آذربایجان‌غربی معرفی شد هرچند بدلیل کمبود فرصت بخشی از توانمندی‌های استان چون بازدید از معدن طلای زرشوران و مناطق ویژه و اقتصادی میسر نشد.

اتاق بازرگانی ارومیه و استان شرقی‌شمالی عمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دعوت از هیات اقتصادی آذربایجان‌غربی برای سفر به عمان

محمد بن ناصر مسکری، رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان افزود: برای ادامه همکاری ها با آذربایجان‌غربی از هیئت اقتصادی این استان برای سفر به عمان دعوت می کنم.

وی تصریح کرد: در مدت زمان حضور در ارومیه بسیاری از توانمندی ها و ظرفیت ها و امکانات موجود در این استان از نزدیک بررسی شد و می‌توان همکاری های خوبی با همدیگر داشته باشیم.

هیات عمانی در طی دو روز از شرکت پاکدیس تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه، شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در برج فناوری شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌غربی، شرکت شفاژن تولیدکننده انواع داروهای سرطانی و آرایشی و بهداشتی، شرکت پگاه آذربایجان‌غربی و شرکت ایران‌پاش ارومیه تولید کننده بزرگترین مخازن پلی اتیلن یکپارچه در جهان بازدید کردند.

Rate this post
با قبول کردن کوکی سایت تجربه ای سریع تر در هنگام بازدید از سایت ما خواهید داشت