عمان و دبی (امارات) دو کشور عربی جذاب برای مهاجرت هستند. روش مهاجرت و شرایط زندگی در این دو مقصد، بسیار متفاوت است. برای آشنایی با تفاوت زندگی در عمان و دبی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اگر در فکر مهاجرت به کشورهای عربی هستید، حتماً شما هم با این سؤال مواجه شده‌اید که زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟ درست است که عمان و دبی در کشور امارات، هر دو در حوزه خلیج فارس و جزء کشورهای عرب هستند ولی از نظر شرایط زندگی و شرایط مهاجرت، تفاوت‌های زیادی دارند. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم زندگی در دو کشور را بررسی کرده و مقایسه‌ای بین این دو داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

زندگی در عمان چگونه است؟

قبل از اقدام برای خرید خانه در دبی، بهتر است یک توضیح جامع درمورد زندگی در عمان داشته باشیم تا بدانیم زندگی در عمان بهتر است یا دبی. عمان کشوری کوچک و کم جمعیت است. پتانسیل‌های بالای عمان، این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجرین تبدیل می‌کند. در ادامه بخش‌های مختلف زندگی در عمان را به‌صورت دقیق‌تر بررسی می‌کنیم:

فرهنگ مردم عمان

فرهنگ مردم عمان تا حد زیادی با دین اسلام درآمیخته است. هرچند عمانی‌ها تا حدی از فرهنگ سنتی خود گذشته‌اند ولی هنوز ریشه‌های فرهنگ اسلامی در میان آن‌ها دیده می‌شود. مردم این کشور نسبت به سایر مناطق عرب‌نشین، تعصبات کمتری دارند و این کمک می‌کند تا به عنوان یک غیرعرب، شرایط بهتری را در عمان تجربه کنید.

آب و هوای کشور عمان

عمان کشوری با آب و هوای گرم و مرطوب است. از حوالی اردیبهشت تا مهر ماه، هوای بسیار گرم و آفتابی دارد ولی نیم دیگر سال، هوا معتدل و بسیار مطلوب است. اغلب معتقدند این گرمای زیاد یک عیب بزرگ برای زندگی در عمان محسوب می‌شود ولی ما ایرانی‌ها به دلیل زندگی در منطقه نسبتاً مشابه، سازگاری خوبی با هوای عمان خواهیم داشت. لازم به ذکر است که سیلاب و طوفان‌ها از جمله چالش‌های قابل انتظار در عمان هستند.

امنیت در کشور عمان

زمانی که صحبت از امنیت می‌شود، عمان یکی از معدود کشورهای خاورمیانه است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد‌. از نظر امنیت مالی، جاده‌ای و مواردی از این قبیل هم عمان شاخص بالایی را به خود اختصاص می‌دهد‌. البته هرگز نمیتوان درمورد امنیت یک کشور نظر کلی داد و بهتر است منطقه مورد نظرتان را به صورت جزئی‌تر بررسی کنید.

مخارج و هزینه زندگی در عمان

از نظر خرج و مخارج، زندگی در عمان تا حد زیادی به صرفه است. سرانه درآمد در این کشور چیزی حدود ۱۸۰۰ دلار در ماه است. هزینه زندگی در عمان، ۳۵ درصد کمتر و اجاره‌ها ۷۰ درصد ارزان‌تر از کشور آمریکا هستند. باورهای نادرستی درباره شرایط سخت اجاره منزل در عمان وجود دارد ولی اجاره یا خرید منزل در این کشور شرایط خوبی دارد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در عمان، از کارشناسان و مطالب وبسایت dxboffplan کمک بگیرید.

زندگی در دبی چگونه است؟

پس از یک شناخت کلی نسبت به عمان، به دبی میرسیم. اینکه زندگی در عمان بهتر است یا دبی، اینجا مشخص خواهد شد. دبی شهری توریستی و لوکس در کشور امارات است که به مقصدی جذاب برای مهاجرین و گردشگران سرتاسر دنیا تبدیل شده است. در ادامه با جزئیات بیشتری به این شهر می‌پردازیم.

فرهنگ مردم در دبی

با وجود تبدیل شدن دبی به یک مقصد گردشگری جذاب برای همه مردم دنیا، این منطقه هنوز به فرهنگ اسلامی خود پایبند است. البته در دبی، آمیخته‌ای از فرهنگ اسلامی با فرهنگ غرب دیده می‌شود که شاید برای مهاجران هم مطلوب باشد. سازگاری بالای این شهر با ساکنین و گردشگرانش به وضوح حس می‌شود.

آب و هوای کشور امارات و دبی

در پاسخ به این سؤال که زندگی در عمان بهتر است یا دبی، وقتی به بحث آب و هوا می‌رسیم ممکن است هر دو را در یک رده قرار دهید. درست است که آب و هوای دبی از نظر گرما و شرجی بودن، تا حد زیادی شبیه عمان است ولی تکنولوژی و برنامه‌های حاکمان دبی، کمک بزرگی به حفظ اعتدال دمایی این شهر کرده است. در زمینه آب و هوا، دبی شرایط بهتری را برای ساکنانش فراهم کرده است.

امنیت در دبی

لازمه تبدیل شدن به شهری توریستی و شلوغ، داشتن امنیت بالا است. آمار جرم و جنایت در امارات و به خصوص دبی، بسیار پایین گزارش شده است. امنیت ساکنان دبی به حدی بالا است که مردم سراسر جهان برای بازدید از این منطقه از خاورمیانه، هیچ نگرانی ندارند.

مخارج و هزینه زندگی در دبی

دبی هم مثل عمان، به دلیل جمعیت کم بومی، مشتاق جذب مهاجر به منظور کار و کمک به توسعه این منطقه است. دبی شهری گران قیمت و پر خرج محسوب می‌شود. مخارج بالا در دبی، به دلیل اتصال مالی این شهر به کل دنیا و توریستی بودن آن است. البته شهروندان دبی مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و درآمدهای بسیار بالایی هم دارند. یکی از راه‌های عالی برای مهاجرت به امارات است که می‌توانید از طریق سایت dxboffplan.com درباره شرایط و چگونگی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهاجرت به دبی با دی ایکس بی آف پلن

وبسایت dxboffplan که در طول مقاله معرفی شد، پرتال فروش ملک در دبی، عمان و سایر کشورهای خارجی است. اطلاعات موجود در این وبسایت و همچنین کارشناسان این مجموعه به شما در بررسی و خرید انواع املاک در کشور مورد نظرتان کمک خواهند کرد. اگر شما هم با خواندن این مطلب، به فکر مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس افتاده‌اید، حتماً از دی ایکس بی آف پلن در تصمیم‌گیری خود کمک بگیرید.

کلام آخر

عمان و دبی، هر دو از مناطق عرب‌نشین حاشیه خلیج فارس هستند ولی از نظر شرایط زندگی، با هم تفاوت‌های عمده‌ای دارند. دبی شهری توریستی و گران‌قیمت است در حالی که عمان کشوری کوچک و رو به توسعه محسوب می‌شود. بسته به این که چه شرایط و محیطی را برای سفر یا حتی زندگی می‌پسندید، پاسخ به اینکه زندگی در عمان بهتر است یا دبی، متفاوت خواهد بود. یکی از راه‌های مهاجرت، خرید ملک در این مناطق است که سایت dxboffplan.com را به این منظور خدمتتان معرفی کردیم.

با قبول کردن کوکی سایت تجربه ای سریع تر در هنگام بازدید از سایت ما خواهید داشت