ثبت شرکت در عمان

افتتاح پالایشگاه مشترک عمان و کویت

میدل ایست نیوز: شیخ مشعل الاحمد الصباح امیر کویت روز چهارشنبه به همراه هیثم بن طارق سلطان عمان در مراسم افتتاح « پالایشگاه و صنایع پتروشیمی الدقم» به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه گذاری میان دو کشور و همچنین کشورهای شورای همکاری شرکت کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، پروژه پالایشگاه و صنایع پتروشیمی الدقم در سلطنت نشین عمان، بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری بین دو کشور شورای همکاری است که با هزینه ای بیش از سه و نیم میلیارد ریال عمانی معادل ۹ میلیارد دلار ساخته شده است.

این منبع نوشت: امیر کویت  پس از ورود به منطقه الدقم، مورد استقبال سلطان عمان قرارگرفت و هر دو به همراه یک کاروان رسمی راهی محل مراسم شدند و در آنجا نیز مورد استقبال گسترده رسمی و مردمی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، عبدالسلام المرشدی، رئیس سازمان سرمایه گذاری سلطنت نشین عمان، گفت: مایه بسی خرسندی است که سلطان نشین عمان، در کنار دولت کویت، افتتاح  این پروژه مشترک را که تجسم عمیق روابط ریشه دار دو کشور به شمار می آید؛ جشن می گیرد.

شیخ نواف سعود الصباح، مدیر عامل شرکت نفت کویت نیز بر خوشحالی کشورش از مشارکت در راه اندازی پالایشگاه الدقم به عنوان بزرگترین پروژه مشترک تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح و به ثمر نشستن این دستاورد، بیانگر روابط برادرانه دو کشور است. این پالایشگاه با دستیابی به اهداف راهبردی، نفت خام کویت و عمان را تخلیه و پالایش می کند و هدف از آن ورود به فرصت های سرمایه گذاری با شرکای بین المللی برای توسعه ظرفیت پالایش در بازارهای جهانی است.

این پالایشگاه نخستین پالایشگاه در میان کشورهای شورای همکاری است که  فعالیت های آن به نفت خام وارداتی متکی است و انتظار می رود به افزایش ظرفیت کل پالایشگاه سلطان نشین عمان تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمک کند.

گفتنی است سلطان نشین عمان و کویت علاوه بر روابط دو جانبه مستحکم و هماهنگی سطح بالا در موضوعات مختلف و مسائل مورد اهتمام ، در قبال تحولات منطقه به ویژه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دیدگاه های نزدیکی به یکدیگر دارند.

Rate this post
با قبول کردن کوکی سایت تجربه ای سریع تر در هنگام بازدید از سایت ما خواهید داشت